2013. január 24., csütörtök

Elfeledett tehetségek – első rész: Nick Heidfeld


Ismerjük el, a száguldó parádéban (akarom mondani cirkuszban) csak a nagyok számítanak. Vettel világbajnok, hú aztamindenit mekkora istencsászár a Red Bull, Alonso jól beégett, a Ferrari egy kalap szar, Hamilton lecserélte azt, aki bajnokká nevelte óvodás kora óta, Schumi lelépett, stb. stb. Nincs olyan ember, aki ha meghallja azt, hogy Forma-1, nem jutna eszébe 1-2 nagy név. Ezzel nincs is gond (már hogyne lenne, nem csak ők az istenek), de mi a helyzet a középmezőnnyel, vagy a még rosszabb helyzetben lévő csapatokkal? Na és a pilótákkal? Minden szezonban más a csapat neve, újak a pilóták, cserélődnek a pozíciók. Nemhogy fizetést kapnának, ha nincs pénzed, ki vagy rúgva (lásd magyar hősünket, Baumgartner „szereztem egy pontot, mert mindenki kiesett előlem” Zsoltit). Ez így van rendjén, alulról kell kezdeni a ranglétrát a Forma-1-ben is (kivéve, amikor egyből raknak alád egy McLarent, ugye Lewis?). Aztán lehetsz te jó, ha a kocsi egy kalap szar. Hogy mondjak példát, Kiminek bejött az élet, villantott egyet a Saubernél 2001-ben, következő évben ment Mika helyére a McLarenhez, ami nem gyenge gép volt akkor, onnan pedig nem volt megállás. De mi a helyzet azzal az emberrel, aki szinte Kimivel együtt nőtt fel?

Egy fiatal tehetség
Mai bejegyzésünkben Nick Heidfeldet emelnénk ki. A srác csak két évvel idősebb a mi Forma-1-es bohémunktól, és a F1 előtt nem ért el kevesebb eredményt, mint a finn tehetség. Gokart-bajnokságokat, Formaautók és Forma-3-as autók bajnokságát is megnyerte. 2000-ben jött a Forma-1-be, kapott egy hulladék kocsit, nyilván nem vitte semmire. Következő évben az akkori újonc Kimi társa volt, és bár a bajnokságban előrébb végzett a finnél, a Merci Kimit fogta fel. Egy év múlva az akkori újonc Massát is elverte csapaton belül, de ezt se vette észre senki. Aztán a Jordan kirúgta, mert nem volt elég pénze. 2005-ben viszont pole pozíciót is nyert, kétszer is második lett. Akkori csapattársát, Webbert is csúnyán alázta, aztán volt egy biciklis balesete, emiatt kihagyott 5 futamot, és Webber megelőzte csapaton belül (húde nehéz lehetett!).

A következő években kapott jót is, rosszat is, de nem keveset villantott. Ócska kocsikkal is felért a dobogóra, a bajnokságokat negyedik-ötödik helyeken végezte, ami nem rossz (a színes bőrű kedvencünk helyére lépő srác idén tízedik lett – csak megjegyzem). 2011-ben Kubica balesete után lehetőséget kapott, amit ki is használt, harmadik lett a maláj nagydíjon, ezzel egy lúzerségre sejtető rekordot beállítva, miszerint övé a legtöbb dobogós helyezés győzelem nélkül.

Akár L betűt is formálhatna a kezéből, kár, hogy ezt tették vele a csapatok
185 futammal a háta mögött le is lépett, jelenleg a 24-órás versenyekben próbál bizonyítani. Tehetségként indult, de sosem volt alatta olyan autó, amivel igazán el tudott volna érni valamit. A médiában Quick-Nick-nek hívott zsenit a következő Michael Schumachernek kiáltották ki kezdő Forma-1-es éveiben, és ugyanolyan búsan távozott, mint a hétszeres bajnok. Pedig ha kapott volna egy autót, ma ott lehetne akár RoGro helyén is, vagy akár Lewis helyére is beülhetett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése