Ismerjük el,
a száguldó parádéban (akarom mondani cirkuszban) csak a nagyok számítanak. Vettel
világbajnok, hú aztamindenit mekkora istencsászár a Red Bull, Alonso jól
beégett, a Ferrari egy kalap szar, Hamilton lecserélte azt, aki bajnokká
nevelte óvodás kora óta, Schumi lelépett, stb. stb. Nincs olyan ember, aki ha
meghallja azt, hogy Forma-1, nem jutna eszébe 1-2 nagy név. Ezzel nincs is gond
(már hogyne lenne, nem csak ők az istenek), de mi a helyzet a középmezőnnyel,
vagy a még rosszabb helyzetben lévő csapatokkal? Na és a pilótákkal? Minden
szezonban más a csapat neve, újak a pilóták, cserélődnek a pozíciók. Nemhogy
fizetést kapnának, ha nincs pénzed, ki vagy rúgva (lásd magyar hősünket,
Baumgartner „szereztem egy pontot, mert mindenki kiesett előlem” Zsoltit). Ez
így van rendjén, alulról kell kezdeni a ranglétrát a Forma-1-ben is (kivéve,
amikor egyből raknak alád egy McLarent, ugye Lewis?). Aztán lehetsz te jó, ha a
kocsi egy kalap szar. Hogy mondjak példát, Kiminek bejött az élet, villantott
egyet a Saubernél 2001-ben, következő évben ment Mika helyére a McLarenhez, ami
nem gyenge gép volt akkor, onnan pedig nem volt megállás. De mi a helyzet azzal
az emberrel, aki szinte Kimivel együtt nőtt fel?
![]() |
Egy fiatal tehetség |
Mai
bejegyzésünkben Nick Heidfeldet emelnénk ki. A srác csak két évvel idősebb a mi
Forma-1-es bohémunktól, és a F1 előtt nem ért el kevesebb eredményt, mint a
finn tehetség. Gokart-bajnokságokat, Formaautók és Forma-3-as autók bajnokságát
is megnyerte. 2000-ben jött a Forma-1-be, kapott egy hulladék kocsit, nyilván
nem vitte semmire. Következő évben az akkori újonc Kimi társa volt, és bár a
bajnokságban előrébb végzett a finnél, a Merci Kimit fogta fel. Egy év múlva az
akkori újonc Massát is elverte csapaton belül, de ezt se vette észre senki.
Aztán a Jordan kirúgta, mert nem volt elég pénze. 2005-ben viszont pole
pozíciót is nyert, kétszer is második lett. Akkori csapattársát, Webbert is
csúnyán alázta, aztán volt egy biciklis balesete, emiatt kihagyott 5 futamot,
és Webber megelőzte csapaton belül (húde nehéz lehetett!).
A következő években kapott jót is, rosszat is, de nem keveset villantott. Ócska
kocsikkal is felért a dobogóra, a bajnokságokat negyedik-ötödik helyeken
végezte, ami nem rossz (a színes bőrű kedvencünk helyére lépő srác idén tízedik
lett – csak megjegyzem). 2011-ben Kubica balesete után lehetőséget kapott, amit
ki is használt, harmadik lett a maláj nagydíjon, ezzel egy lúzerségre sejtető
rekordot beállítva, miszerint övé a legtöbb dobogós helyezés győzelem nélkül.
![]() |
Akár L betűt is formálhatna a kezéből, kár, hogy ezt tették vele a csapatok |
185 futammal a háta mögött le is lépett, jelenleg a 24-órás versenyekben próbál
bizonyítani. Tehetségként indult, de sosem volt alatta olyan autó, amivel
igazán el tudott volna érni valamit. A médiában Quick-Nick-nek hívott zsenit a
következő Michael Schumachernek kiáltották ki kezdő Forma-1-es éveiben, és
ugyanolyan búsan távozott, mint a hétszeres bajnok. Pedig ha kapott volna egy
autót, ma ott lehetne akár RoGro helyén is, vagy akár Lewis helyére is
beülhetett volna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése