Végezetül tekintsük át a többi cigimárkát, amik feltűntek a Forma
1-ben.
A Camel 1987-90 a Lotust szponzorálta, ami 1994-ben csődbe
ment és csak a közelmúltban térhetett vissza a Lotus név az F1-be, az új
Lotusnak Kimi Räikkönen szerezte meg az első győzelmét 2012-ben Abu Dhabiban,
reméljük mély gyökereket ereszt a LOTUS F1 TEAM és tisztára fényezi az egykor
oly dicső Lotus nevet az F1-ben.
![]() |
Senna a Camel-es Lotus volánja mögött |
A Camel 1991 és 1993 között két csapatot is támogatott a
Benettont és a Williamset. A Williams 1994-ben a Rothmans márkára váltott, ez a felirat
szerepelt már azon az autón, amivel Senna halálos balesetet szenvedett.
![]() |
Senna a Willamsszel |
A Mild Seven 1994-től a Benetton, majd jogutódja a Renault
szponzora lett és az is maradt egészen 2006-ig.
Dohánycsapat is volt az F1-ben a BAR, a British American
Tobacco tulajdonát képező British American Racing. 1999-től 2006-ig, amikor
eladták tulajdonrészüket a Hondának. Legfőbb márkájuk a Lucky Strike volt,
Kínában pedig az 555.
![]() |
A BAR-HONDA a Lucky Strike logóval |
Végül, de nem utolsó sorban a Benson&Hedges a Jordant
támogatta alapításától egészen a megszűnéséig.
![]() |
A Jordan autója a BENSON&HEDGES feliratokkal |
Mi is történhetett, ami miatt a hajdan oly sok emlékezetes
pillanathoz hozzátapadó dohánymárkák eltűntek a Forma 1 palettájáról? Az
EU szabályozásaihoz alkalmazkodva 1998 decemberében az FIA ( a
Nemzetközi Automobil Szövetség) 2006. október 1-jét határozta meg, mint a
betiltás időpontját. Végül 2005 júliusában jött el a pillanat, amikor az
EU végleg megszüntette a dohányreklámok szabadságát, beleértve a
Forma 1-es pályákat is, ahonnan a cigaretta-hirdetések alighanem végleg
eltűntek...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése