2013. február 7., csütörtök

Dohány a Forma 1-ben - III. rész (Befejező epizód)


Végezetül tekintsük át a többi cigimárkát, amik feltűntek a Forma 1-ben.

A Camel 1987-90 a Lotust szponzorálta, ami 1994-ben csődbe ment és csak a közelmúltban térhetett vissza a Lotus név az F1-be, az új Lotusnak Kimi Räikkönen szerezte meg az első győzelmét 2012-ben Abu Dhabiban, reméljük mély gyökereket ereszt a LOTUS F1 TEAM és tisztára fényezi az egykor oly dicső Lotus nevet az F1-ben.
Senna a Camel-es Lotus volánja mögött
A Camel 1991 és 1993 között két csapatot is támogatott a Benettont és a Williamset. A Williams 1994-ben a Rothmans márkára váltott, ez a felirat szerepelt már azon az autón, amivel Senna halálos balesetet szenvedett.
Senna a Willamsszel
A Mild Seven 1994-től a Benetton, majd jogutódja a Renault szponzora lett és az is maradt egészen 2006-ig.

Dohánycsapat is volt az F1-ben a BAR, a British American Tobacco tulajdonát képező British American Racing. 1999-től 2006-ig, amikor eladták tulajdonrészüket a Hondának. Legfőbb márkájuk a Lucky Strike volt, Kínában pedig az 555.
A BAR-HONDA a Lucky Strike logóval
Végül, de nem utolsó sorban a Benson&Hedges a Jordant támogatta alapításától egészen a megszűnéséig.
A Jordan autója a BENSON&HEDGES feliratokkal
Mi is történhetett, ami miatt a hajdan oly sok emlékezetes pillanathoz hozzátapadó dohánymárkák eltűntek a Forma 1 palettájáról? Az EU szabályozásaihoz alkalmazkodva 1998 decemberében az FIA ( a Nemzetközi Automobil Szövetség) 2006. október 1-jét határozta meg, mint a betiltás időpontját. Végül 2005 júliusában jött el a pillanat, amikor az EU végleg megszüntette a dohányreklámok szabadságát, beleértve a Forma 1-es pályákat is, ahonnan a cigaretta-hirdetések alighanem végleg eltűntek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése